Alles over bewegen, fitness, bodybuilding, conditie en afvallen 4.88/5 (8)

Als bent geïnteresseerd in het trainen van je lichaam, met de juiste voeding en/of supplementen ben je hier op de juiste website.

Wat vind je op fitnessforfree.nl?

Op deze website vind je alles op het gebied van bodybuilding, fitness, wandelen en afvallen. Onze artikelen zijn gebaseerd op onze eigen ervaring, kennis en indien mogelijk wetenschappelijk onderbouwd. Wij willen jou helpen om jou sportieve doelen te bereiken.

Fitness en bodybuilding is het proces van het ontwikkelen van spiervezels door de combinatie van krachttraining, voldoende calorie-inname, en rust. De wetenschap achter Fitness is erg belangrijk.

Fitness is een activiteit die werkt volgens wetenschappelijke principes en wetenschap is wiskundig gebaseerd. Fitness is geen exacte wetenschap en het is niet gezond om op te kijken naar een goeroe voor al uw antwoorden.
Fitness is de kunst en de wetenschap van het ontwikkelen van uw lichaam. Moderne Fitness is ritueel, religie, sport, kunst en wetenschap, overspoeld in westerse chemie en wiskunde.

Een uiterst belangrijk aspect van Fitness is de juiste voeding. Het dieetaspect van Fitness is net zo belangrijk, zo niet meer, dan het trainen met gewichten aspect. Fitness is niet een uur training vijf dagen per week. Fitness is meer een filosofie van het leven dan een eenvoudige fysieke activiteit.

Fitness is niet alleen een sport; het is een investering in je lichaam en je leven. Fitness gaat niet over het heffen van gewichten, maar over het trainen van spieren. Fitness is ontworpen om de spieren te ontwikkelen voor algemene, sportieve of corrigerende doeleinden. Fitness is meer dan alleen een sport, het is een levensstijl. Fitness is een sport die vooral de nadruk legt op fysieke verschijning, lichaamsconfiguratie en vorm, proberen om esthetische perfectie te bereiken.

Als u op zoek bent naar een manier om te voelen en er geweldig uit te zien – dan is Fitness of bodybuilding iets voor jou.

TRAINEN MET GEWICHTEN

Lichaamsbouw is het proces van het ontwikkelen van spiervezels door middel van verschillende technieken. Het wordt bereikt door spierconditionering, krachttraining, verhoogde calorie-inname en rust. Trainingen zijn ontworpen om zich te concentreren op bepaalde spiercategorieën en voedingsmiddelen worden geconsumeerd met de bedoeling om het metabolisme van het lichaam op te bouwen en de massa te verhogen.

Deze sectie zal zich richten op krachttraining voor bodybuilders. Krachttraining ontwikkelt zowel kracht als de grootte van skeletspieren. Het gebruikt de zwaartekracht om zich te verzetten tegen de kracht die door spieren wordt gegenereerd door samentrekking. Gewichtstraining maakt gebruik van een verscheidenheid aan gespecialiseerde apparatuur die is ontworpen om specifieke spiergroepen en bewegingen te trainen. Sommige mensen noemen dit krachttraining

KRACHTTRAINING

Hoewel ze niet precies hetzelfde zijn, lijken ze allebei op elkaar. Krachttraining richt zich op het vergroten van spierkracht en spiermassa. Krachttraining is een vorm van krachttraining met gewichten als primaire kracht om spiermassa op te bouwen.

De basisprincipes van krachttraining zijn vrijwel hetzelfde als die van krachttraining. Het gaat om een manipulatie van het aantal herhalingen, sets, tempo, trainingstypen en gewicht dat wordt verplaatst om de gewenste toename van kracht, uithoudingsvermogen, grootte of vorm te veroorzaken.

De specifieke combinatie van herhalingen, sets, oefeningen en gewicht hangt af van de wensen van de carrosseriebouwer. Sets met minder herhalingen kunnen worden uitgevoerd met zwaardere gewichten, maar hebben een verminderde impact op het uithoudingsvermogen.

Apparatuur die wordt gebruikt bij gewichtstraining omvat barbells, dumbbells, katrollen en stapels in de vorm van gewichtsmachines of het eigen gewicht van het lichaam, zoals in push-ups en chin-ups. Verschillende gewichten geven verschillende soorten weerstand.

Trainen met gewichten richt zich ook op de vorm die de bewegingen uitvoert met de juiste spiergroepen en het gewicht niet overbrengt naar verschillende lichaamsdelen om een groot gewicht te verplaatsen. Als je geen goede vorm gebruikt in krachttraining, riskeer je spierblessures die je vooruitgang kunnen belemmeren.

Een andere vorm van krachttraining is weerstandstraining. Weerstandstraining omvat het gebruik van elastische of hydraulische weerstand tegen samentrekking in plaats van zwaartekracht. Wanneer je spieren bestand zijn tegen een gewicht, zal de algehele toon van die spier in de loop van de tijd groeien.

Als je een beginner bent in krachttraining, moet je niet alleen “meteen inspringen”. Je moet je kracht opbouwen en overwerken van je spieren kan meer kwaad dan goed veroorzaken. Sommige van je spieren kunnen van nature sterker zijn dan andere. Door langzaam op te bouwen kunnen spieren de juiste sterke punten ten opzichte van elkaar ontwikkelen.

De meeste sportscholen bieden de diensten van een personal trainer die wordt geleverd met de contributie. Deze trainers kunnen om te beginnen specifieke trainingen voor je voorstellen. Als je het zelf wilt ondernemen, kunnen we een paar suggesties doen over routines die je kunnen helpen spieren op te bouwen en op weg te gaan naar een geweldig lichaam.

 

Please rate this